Za posledních pár let jsme stihli nasbírat poměrně dost zkušeností s českými eshopy, prodávajícími luky, kuše a příslušenství. Dnešní článek neměl v podstatě ani vzniknout, mělo se jednat o obyčejný zápis v řadě jiných, které jsou součástí celkového přehledu českého trhu. Jenže testovací objednávka zboží, které mělo být skladem, se postupně vyhrotila natolik, že to musí jít ven jako samostatný díl. A tak se dnes podíváme na skutečnou perlu – ePuškohled.cz, neboli samozvaného “Největšího prodejce luků a kuší v ČR”.

V komunitě lidí kolem kuší je daný eshop znám především poměrně nepěknou kauzou Mission SUB 1, o které se můžete dočíst TADY. Nicméně je to přece jen 5 let a leccos se za tu dobu mohlo změnit. Poprvé jsme s provozovatelem eshopu mluvili cca týden před loňským Grand Prix HDH IAA, kdy jsem nutně potřeboval novou tětivu na svou soutěžní kuši. Volal jsem tehdy, zda to stihnou poslat během jednoho dvou dnů, protože dle stavu skladu by měla být dostupná. 

 

Bohužel se ve sluchátku ozvalo něco ve stylu: “Heleďte, tětivy nemáme, mohl bych vám to umotat, ale teď nejsem v práci, zítra asi také ne, takže to asi nestíháme. Ale však si tu omotávku spravte sám, ne…”

 

Vskutku parádní přístup. Škoda, že tak nefungují všechny služby.

  • Dobrý den. potřeboval bych servis auta.
  • Nemám nyní čas, ale však si ten olej a brzdné destičky vyměňte sám, ne.”

 

  • Dobrý den. potřeboval bych 4 salámové pizzy.
  • Nemám nyní čas, ale však si je upečte sám, ne.”

 

  • Dobrý den, rád bych prožil noc plnou vášnivé lásky s nádhernou slečnou.
  • Nemám teď čas, ale však si ho vyho…

 

Ne, stop.

Tětivu jsem tehdy sehnal jinde. A nyní už dosluhuje, takže přišel čas opět shánět novou. Opět čtvrthodina hledání na google, opět ePuškohled, opět dostupnost skladem. Doprava se sice těžce prodraží, za dva “provázky” bych měl platit 199 Kč, ačkoli dle stránky Doprava a platba je to 149 Kč. Na Zásilkovnu za pár korun tady musíte zapomenout.

 

Ale co už. Objednávám tedy rovnou dvě tětivy zelené barvy a platím kartou. Bylo to v sobotu 18.3. 

 

V úterý 21.3. mi volá provozovatel eshopu:

“No my ty tětivy vlastně nemáme, ale pokud chcete, kolega vám je umotá z Dakronu, to není problém, jen mi řekněte rozměry, co vlastně chcete.”
 
Já se zarazím, říkám, že na webu se uvádí, že jde o Dynaflight 97, z Dakronu je opravdu nepotřebuji.
 
Odpovědí bylo: “Jo, jasně, však je to jedno, mně se to furt plete. Jen mi změřte tětivu. Nebo tu objednávku stornujeme, jak chcete.”
 
Tehdy to ještě stornovat šlo. Ale nebudu předbíhat… Píšu tedy mail:
 

Dobrý den.

Dle telefonické dohody posílám rozměry požadovaných tětiv.

Celková délka: 79 cm (31 inches)

A opět pro jistotu dodám, že mám zájem o tětivy z Dynaflight 97, ne z Dakronu. Pokud by to nebylo možné, raději objednávku stornujte.

Děkuji a jsem s pozdravem

VL

Odpovědí bylo:
 
Dobrý
Den,uděláme není problém.
Jsme s  pozdravem.
Celá situace mi už připadala poněkud kuriózní, odkryl jsem proto pánovi karty:
 

Děkuji. 

 
Prozradím, že to objednávám mimo jiné i do seriálu článků pro začínající kušostřelce na webu Vybaven.cz, kde postupně rozepíšeme všechny podrobnosti ohledně střelby, servisu, prodejen apod.
 
S pozdravem
 
VL 
 
Odpovědí bylo:
 
Dobrý den ,
Ano v pořádku.
No ok, když v pořádku, tak v pořádku. Jenže od té doby nastalo ticho. Obeznámený se situací Jiří Klabouch mi po týdnu čekání udělal 3 naprosto luxusní custom tětivy, také z Dynaflight 97, stihl je poslat a odletět do Ameriky. Já si mezitím užil dovolenou ve Španělsku a vrátil se zpět. Jen ePuškohled stále mlčel a mlčel. 
 
Po 13 dnech čekání jsem se tedy ozval sám:
 

Dobrý den.

 
Prosím tímto o storno objednávky a vracení peněz zpět na účet.
 
Děkuji a jsem s pozdravem
 
VL
 
A během 40 minut dorazila odpověď:
 
Dobrý den ,
Tětivy jsou vyrobeny a budou zaslány příští týden.
To už mi nedalo a opakoval jsem: 
 

Dobrý den. Bohužel dva týdny čekání bez jakýchkoliv aktualizací stavu mě donutily objednat si výrobu jinde. A už týden je mám k dispozici. Na webu jsou přitom tětivy vedeny stále jako “skladem”, což je poněkud zavádějící. Trvám proto na stornu objednávky a vracení peněz. Děkuji za pochopení.

 
VL
A dostalo se mi luxusní odpovědi:
 
Bohužel obj., je závazná .
Nezbylo mi tak nic jiného, než požádat o upřesnění několika detailů:
 

Dobrá tedy, počítám s tím. Mohl bych ještě tím pádem poprosit o vyjádření do článku v několika bodech?

S kým vlastně komunikuji?
Pokud jsou tětivy vyrobeny ke dnešním dopoledním hodinám, proč budou expedovány až v průběhu příštího týdne, ačkoli doprava “dvou provázků” je fixní, a to 199 Kč?
Jak se stavíte k, řekněme, zavádějícím a nekorektním informacím o stavu skladu, kdy vyloženě uvádíte, že je zboží skladem, ačkoli reálně není?
Dodací lhůta přes 2 tydny u položek vedených “Skladem v dostatečném množství” je pro Váš e-shop běžná, nebo se jedná o ojedinělý případ?
Komunikujete obvykle výrobní a dodací lhůty, nebo zákazník si prostě musí počkat, bez jakýchkoliv informací?
 
S pozdravem
 
VL
Na což jsem obdržel doposud nejdelší mail, ve kterém však nebyla jediná odpověď, kterou jsem potřeboval:
 
Dobrý den ,
Zboží jenž jste si objednal , nikde není napsáno ,,skladem´´ je tam možnost si zboží objednat , kolega jsi s Vámi telefonoval ,s tí ,že tětivy bude nutno vyrobit ,jelikož toto dělá externí zaměstnanec a je třeba to dopravit tam a zpět chvíli to trvá , máme zákazníky kteří čekají na luk třeba i 8 měsíců a platí dopředu
Objednal Jste si tětivy na kuši jenž je poměrně stará a tětivy na tyto kuše je problém sehnat,nicméně chceme všem našim zákazníkům vyjít maximálně vstříc a to někdy trvá.
Kdykoliv si stačí zavolat a zeptat se na průběh objednávky ,bohužel nemáme kapacity na to abychom jednotlivé zákaníky obvolávali , toto se snad ani nikdde neděje .
Verim ze tuto problematiku chápete.
Jsme s pozdravem
Takže tak. 🙂 Z naprosto běžně sehnatelné tětivy se najednou stává vzácnost. Zaměstnanci je pokaždé nutno posílat ruličky s materiálem, nechat je u něj asi z nějakého důvodu nejde. Z předem zaplacené objednávky, udělané na základě nepravdivých informací, se stává “východ vstříc zákazníkům”. A eshop, který má sotva jednu objednávku denně, je natolik vytížen, že během dvou týdnů nenajde čas o aktualizaci informací o stavu. Brilantní manipulace! 
 
Jen pro jistotu připomenu, že stále, i v tuto chvíli, skladová dostupnost je: Máme dostatek skladových zásob tohoto zboží. Což je opravdu jednoznačný podvod na zákazníky. 
 
 
 
 
No a dnes mi ty tětivy po 18 dnech čekání dorazily. Víte, jak vypadá skvělá tětiva ze zeleného Dynaflight 97? Takto. Umotal mi ji před dvěma týdny Jiří Klabouch.
 
 
 
Víte, jak vypadají zelené tětivy z Dynaflight 97 v podání mistrů z ePuškohled? Takto! 😀 
 
 
 
 
Nejvtipnější je, že dokonce i na faktuře, kterou mi ePuškohled zaslal včera, stojí, že tětivy jsou zelené! 😀
 
 
 
 
Ale počkejte, počkejte, to ještě není vše. Víte, jak v reálu vypadá 79 centimetrů v podání mistrů z ePuškohled? Takto! 😀 
 
 
 
 
Asi jsem měl uvést v objednávce, že má jít o skutečné centimetry, ne “chlapské”. Nebo to je tím, že venku mrzne a ještě se vytáhnou? 😀
 
Napsal jsem tedy opět velmi slušně prodejci:
 

Dobrý den.

Právě jsem obdržel tětivy od Vás a asi se někde stala chyba… Objednával jsem 2 tětivy délky 79 cm z materiálu BCY Dynaflight 97zelené barvy, kdežto mi dorazily dvě černé, délky necelých 78 cm. A o samotném materiálu si taktéž dovoluji pochybovat. Mohl bych tedy tímto e-mailem Vás požádat o vyjádření k této situaci a o navržení adekvátního řešení?

S pozdravem

VL

Jenže zatím žádná odpověď stále nedorazila. Třeba se pan provozovatel objeví tady v komentářích a zkusí celou situaci vysvětlit později.
 
A samozřejmě nejsem sám. Jak mi později napsal kolega:
 
Prostě jsi si vybral špatný obchod, bohužel. Je to jen překupník a silně pochybuju i o kvalitním servisu. Nemám s nimi dobrou zkušenost a nejsem jediný. Hodně věcí objednávají z centrálního skladu v Německu.
…Objednával jsem si tam kuši a tvrdili mi, že ji mají v černé, nakonec jsem jim sám volal a přesvědčil je, že nemají a že ani v Německu ji nemají v černé, ale pouze v camo. ???? E puškohled mi následně odpověděl, že se omlouvají, ale kuši mají jen v camo ???? … Už si od nich neobjednám ani končík…
 
Jde samozřejmě o jednu jedinou objednávku, ze které bych neměl dělat definitivní závěry, ale dle mého to vypadá, že se nejedná o “Největšího prodejce luků a kuší v ČR”, ale o pouhého přeposílače objednávek, u kterého, jak sám tvrdí, čekací lhůty PO ZAPLACENÍ PŘEDEM jsou v řádech měsíců.
 
Když se nad tím zamyslíte, jde o naprosto dokonalý business. Uděláte si za pár korun eshop. Nasázíte tam hromadu produktů s okamžitou dostupností skladem. A pak už jen sbíráte peníze od zákazníků, kteří tomu uvěří a zaplatí předem. Na výrobu dle jasně definovaných v objednávce požadavků z vysoka ser. kašlete. Objednávky přeposíláte dál, skutečnému distributorovi, a až dorazí k vám, vyexpedujete je. Chybná barva? Délka? Jiné parametry? No a co? Skladem téměř nic nedržíte. Žádné české návody, žádné termíny dodání. Nemáte v tom vlastní peníze, nic neriskujete. Kromě občasných pokut od ČOI a své pověsti, protože takový business plán jistě dokáže naštvat dost lidí.
 
Tak jsem pro pobavení zašel na Heuréku, a skutečně! Hromada negativních recenzí, stížnosti na dlouhé čekací lhůty bez jakýchkoli informací, odstraněné rádoby pozitivní recenze, od uživatelů s návazností na samotný e-shop. A dokonce i luxusní perličky! Však si to přečtěte sami TADY! 😀 
 
 
 
 
Takže tak. 😀 Mimochodem, hodnocení na Google, jak sami zmiňují, je také výživné. Chcete-li se pobavit, nakoukněte i tam.
 
Co říct závěrem? S trochou nadsázky a hořké ironie se dá shrnout, že tu máme “největšího prodejce luků a kuší v ČR, na Slovensku a Polsku, který si dělá absolutně vše, co se mu zachce, a už 15 let má všechny na ocasu”. A komu se to nelíbí, ať táhne do prdele. Tolik k našim zkušenostem s ePuškohled.cz. Tímto s ním končím a přidávám se ke kolegům, kteří tam nejenže nekoupí ani končík šípu, ale také udělají maximum, aby před tím ochránili i jiné.