Pokud se alespoň trochu zajímáte o nože a broušení, nepochybně jste zaznamenali Shit storm, který se rozpoutal ve čtvrtek po 22. hodině. Na FB stránce Nože zVostra se objevil děsivý případ poškození luxusního nože “brusírnou, kam posíláte nože v obálce”. Zcela nový nůž měl být broušen J E D N O U (sic!) a to právě Ostrou poštou, jak šlo snadno vydedukovat. 

 

Pohled to byl opravdu tragický. 

 

Je tedy zcela pochopitelné, že většina komentářů vyjadřovala totéž. Lze to shrnout zhruba takto: “Masakr krypli si dělají prdel, spáchali slušný zvěrstvo a zaslouží si trest smrti”

 

Někteří komentátoři se sice pozastavili nad tím, proč by to Ostrá pošta dělala, případně se ptali na stav PŘED broušením, ale admin Nože zVostra všechny ujišťoval, že stav před broušením službou Ostrá pošta je přesně takový, jako na druhém znázorněném noži a nůž přes odesláním té službě nebyl broušený:

 

A pro všechny, kdo už už se chystal poslat své nože na broušení “v obálce”, bylo jednoduché řešení. Poslat je právě Nožům zVostra:

 

 

S názorem většiny jsem tehdy víceméně souhlasil, pomyslel si něco v duchu “kikoti, voe” a nevěnoval tomu pozornost až do dalšího dne, kdy vlna sdílení vynesla ten post i do facebookové skupiny Broušení nožů, seker a jiných nástrojů.

Pozastavil jsem se tehdy nad tím, jak je možné, že v takové kauze, po nějakých 15 hodinách pekla, ještě není nikde k nalezení reakce Ostré pošty. Admin stránky Nože zVostra jé prý kontaktoval, ale reakce žádná. Tak jsem je kontaktoval jménem stránky Vybaven.cz já:

Vybaven.cz: Dobrý den. Mohl bych Vás jménem Vybaven.cz poprosit o vyjádření k tomuto příspěvku?

Ostrá Pošta: Dobrý den, takové zbroušení je možné jen v zcela výjimečných případech.
První otázka je zda jsme to brousili my. Když víme o jakou objednávku (jméno, nebo email) se jedná, pak se umíme přesně podívat na fotky před broušením.
Takový úbytek může být způsoben třeba hlubokým poškozením ostří. Proto je vhodnější “před a po” porovnat s reální fotkou nože (a ne nože nového).
Ocel nože je to co má na noži skutečnou hodnotu. A žádný brusič by zbytečně nezbrousil ostří. Navíc by to byla pouze práce navíc.
Ovšem pokud k nehodě z jakéhokoliv důvodu dojde, poškozený nůž nahrázíme.
Pokuste se prosím zjistit detaily k objednávce.

Vybaven.cz: Děkuji za rychlou odpověď. Pokusím, ano.

 

Napsal jsem opět stránce Nože zVostra a poprosil o jakékoli informace k této objednávce. Odpověděli mi v řádech minut a za chvíli jsem měl i reakci Ostré Pošty, kterou jsem následně opět předal správci Nože zVostra:

Vybaven.cz: “Hezký den, máme fotku před. Z fotky jsme smazali pouze informace o zákazníkovi z důvodu ochrany osobních údajů. Je to fotka všech nožů před broušením.” Zajímavé, že?

 

Nože zVostraTak to ano, majitel má tady profil ***** ***, píšu si s ním, a tvrdí že takto to nebylo, tak já už nevim kde je pravda…

 

Vybaven.cz: To znamená, že to není jeho nůž? A ostrá pošta lže?

Nože zVostra: Prosím vás, já myslím, že to píšu jasně – on tvrdí, že takto jeho nůž před broušením nevypadal, že to je jeho nůž, o tom není pochyb. Otázkou – alespoň pro mne – je, kdo a proč lže…

Vybaven.cz: Takže pokud chápu správně – jeho tvrzení je, že na té společné fotce jsou nože PO broušení, tedy již zničené ostrou poštou? A že odesílal je v daleko lepším stavu?
Snažím se pochopit celou situaci pro následující článek a tak trochu tápu.

Nože zVostra: Mohl bych vás požádat zda by jste neoslovil přímo jeho? Bylo by zo asi lepší než přez sprostředkovatele….

Vybaven.cz: Určitě, jen jsem měl pocit, že se Vás to taktéž týká, když jste strůjcem původního, tolik vášnivého postu

Nože zVostra: Tak příběh od A:
Pán ode mne koupil nože (cca 5měsíců zpět). Včera přišel
Na krám s tím, že potřebuje nabtousit. Že je měl na Odtré poště, není spokojen s ostrostí a má pocit úběru. Tvrdil mi, že nikde jinde broušené nebyli. Vzal jsem naprosto identický nůž a změřil ho. Výsledek viz foto. Neměl jsem důvod mu nevěřit, z Ostré pošzy mi nikdo na můj dotaz neodpověděl. Usoudil jsem, že je to tedy pravda a post na své stránce zveřejnil. Můžete si přečíst komentáře. Zatím mám od mých zákazníků rozporuplné pocity, někdo je pro a někdo proti.

 

Zástupci Ostré pošty mi následně do mailu poslali originální foto a doplnili své vyjádření: “Je tam hned několik faktorů. Fotka nového nože je zcela jiná. Měření se musí dělat skutečně důsledně na stejném místě. Fazeta po broušení je opticky vyšší (ostrý úhel). Na noži je vidět nerovnost při rukověti, která se jistě musela zarovnat. Taky na jiných nožích jsou vidět ještě větší nerovnosti, které se museli stejně zarovnávat.”

Pokud Vám z té malé fotky nedošlo, co se vlastně stalo, tady máte velké výřezy. Jedná se o nuž NEBROUŠENÝ, teprve vybalený z obálky. Také tam nevidíte ty hezké vlnky? Tu hezkou linii tvrdého materiálu? Těch 5,5mm oceli, která měla chybět až PO broušení, ne před ním?

 

No a tady menší úprava v grafickém editoru, opět pro lepší pochopení.

 

V komentářích taktéž zaznělo, že podobně dopadl i jiný nůž – Shun Dual Core Kiritskuke. Jo jo, i ten byl dle fotky zcela jednoznačně nový. Nebroušený. Že?

 

Ostatní nože sem hodím jen tak, jako estetickou vsuvku. Ignorujte, ty jsou tu navíc.

 

Několikrát jsem tedy vyzval majitele těchto nožů k reakci v již zmíněné skupině o broušení nožů (kde jsme oba členové) a poprosil o odpověď na otázky. V pátek. Dnes kolem druhé jsem poslal i soukromou zprávu. Pro jistotu. Odpovědí bylo ticho. Napsal jsem tedy opět správci stránek Nože zVostra a zeptal se:

Vybaven.cz: Dobrý den. Jak to dopadlo? Podařilo se Vám během uplynulých dvou dnů spojit se se svým zákazníkem?
Nebo v okamžiku zveřejnění fotky stavu před veškerá do té doby tolik hladká komunikace ustála?

Nože z Vostra: Dobrý den, napsal mi že dnes se k celé situaci vyjádří, tak čekám. Začínám ale pomalu pochybovat, že to bylo jak říká, takže se asi budu muset chytnout za nos. No, uvidíme…

Vybaven.cz: Až se ozve, dejte, prosím vědět, doplním to do článku

Nože zVostra: Přeposílám:

“Marku já nevím co bych tam měl napsat. Sám jsem si nůž dobrušoval na kameni. Nijak brutálně. Když už jsem chtěl mít pořádný broušení, rozhodl jsem se je poslat do op. Je možné, ze mým vlastním brousenim vznikly na čepeli nerovnosti, ok, proč ne. Op se mi nejspíše snažila určitě podle nejlepšího svědomí ostří srovnat. Avšak!! Noze se mi vrátily po deseti dnech, ne po 48 hodinách a k tomu nevylestene, navíc ne nějak pořádně ostré. Musel jsem své noze posílat na přebroušení a trvalo to další týden. Úbytek materiálu byl tedy znova o to větší, když se nůž musel přebrusovat. Nechci vše házet na op, ale nejsem zase takový prase. Navíc ani po druhém broušení jsem neměl 100% pocit ostrosti jak všude píšou a inzerují. Navíc jsem všude četl pozitivní recenze, protože op všechny negativní prý hezky rychle maže. To je vše. Není všechna vina na nich, ale rozhodně ani na mě ne. Zase takový svatoušci to nejsou jak ze sebe dělají”

Vybaven.cz: Takže nůž nebyl broušen jednou, ale minimálně třikrát? A nůž na fotce je tedy jeho?

Nože zVostra: Tak pokud dobře čtu, tak jednou majitelem a pak OP ale špatně a pak…? Někdo
Nechtěl by jste zkusit napsat přímo jemu?

Vybaven.cz: Zkoušel jsem, děkuji. Jde o to, že jste to byl Vy, kdo rozpoutal celý shit storm jedním odstavcem:

“Spodní byl J E D N O U nabroušen firmou, které posíláte nože v obálce.
Výsledek vidíte – téměř 5,5mm čepele pryč, zcela nový tvar nože.
Braňte svůj majetek, tohle by snad měl být trestný čin.”

A tak to vypadá, že všechno tam byla lež. Nůž nebyl broušen JEDNOU ani zcela nezměnil svůj tvar.

Nože zVostra: Ano, tak, jak mi to řekl když mi nože přinesl na broušení. Poptal jsem Ostrou, ale reagovali až za cca 16 hodin, bral jsem jejich mlčení jako ignoraci.

Vybaven.cz: Dobře, děkuji za info.

 

Vsadím se, že teď leckomu vrtá hlavou: “Hele, o co ti jde? OK, zhrzený majitel drahého nože to trochu přestřelil, brousil ten nůž sám, brousila to Ostrá pošta, po ní to brousil ještě někdo atd.” Pak to přinesl do prodejny Nože zVostra na další broušení, trochu kecal, tam se zděsili, nafotili v porovnání s novým nožem a snažili se udělat maximum pro ochranu svých klientů. Nic víc.

 

O tom, že ten nůž byl broušen opakovaně, přece Nože zVostra nevěděli, navíc sami se snažili kontaktovat Ostrou poštu a žádali je o komentář. Čekali na odpověď, ale Ostrá pošta pouze mlčela a mlčela. 

 

Vždyť to sám správce Nožů zVostra uvádí opakovaně:Neměl jsem důvod mu nevěřit, z Ostré pošzy mi nikdo na můj dotaz neodpověděl. Usoudil jsem, že je to tedy pravda a post na své stránce zveřejnil.” a také “Poptal jsem Ostrou, ale reagovali až za cca 16 hodin, bral jsem jejich mlčení jako ignoraci.” A nejde teď o to, že je to jejich přímá konkurence, která svou reklamou zasrala celý český facebook investuje do propagace nemalé prostředky. Ptali se? Ptali. Nedostali odpověď? Nedostali. Tak proč si nepřihřát polívčičku? 

Teda odpověď dostali, po 16 hodinách čekání. Což vyústilo v mííírnou úpravu původního příspěvku, den a půl od zveřejnění původního postu, takže to dostalo jen a pouze jeden Like:

!!! aktualizace tohoto příspěvku:
Firma Ostrá pošta mi poslala foto nožů před a po broušení. Nyní čekám na vyjádření majitele nožů, abych mohl příspěvek objektivně zhodnotit. Snahou rozhodně nebylo nikoho poškodit, sami jste mi napsali jak do SZ tak sem pod příspěvek své názory, za které jsem rád. Nemám důvod svému zákazníkovi nevěřit, nemohu zpochybnit ale ani argument OP.

 

Tak. STOP. Historie úprav. První zveřejnění shitstormového postu 8.srpna 22:04. Během pár minut další úpravy příspěvku, oprava chyb a překlepů. A první zpráva Ostré poště 8.srpna 22:20? Tedy, až se peklo rozjelo naplno, začaly padat první desítky lajků a nadávek a lidé se začali opakovaně ptát, kde je reakce zmíněné služby? A oni ihned neodpověděli? V půl jedenácté v noci? Pak je to jednoznačně vina Ostré pošty. To je jasné.

 

Nemáte pocit, že Vám někdo močí na záda a tvrdí, že se potíte? 

Je mi zcela jedno, jak vlastně brousí Ostrá Pošta. Brousil jsem tam jednou a dostal kvalitně odvedený výkon. Je mi zcela jedno, jak moc vyleštili nebo nenabrousili zhrzenému zákazníkovi nůž. Pokud sem nyní přijdou stovky lidí a budou popisovat reálné zkušenosti, budu jedině rád. A o to víc uvítám ty negativní, protože to bude přínosné pro všechny strany. Ale fakt nemám rád, když někdo dělá z lidí blbce. Proto zveřejňuji tento článek. Myslím, že by vás zajímalo, jak to vlastně je ve skutečnosti.

Mimochodem, i přesto, že Nože zVostra mají originální fotky Před a Po broušení, jak sami potvrdili. I přesto, že samotný majitel nožů potvrdil, že se nože brousily minimálně třikrát. I přesto, že to celé mi napsal sám provozovatel Nože zVostra a tedy má kompletní obrázek o tom, co se vlastně stalo, nechytil se přece jen za nos, a ten původní příspěvek stále zůstává zveřejněný na zdi stránky. A to tak trochu vůbec nechápu. Ne, že by to “snad měl být trestný čin” (sic!), ale porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže to 100% je. A provozovatel Nože zVostra může jen doufat, že celá tato mini kauza je pod rozlišovací schopnost Ostré pošty.

 

V článku jsou použity fotografie a screeny ze facebookových stránek Nože zVostra a zaslané zástupcem Ostré pošty, za což jim děkuji.

 

EDIT: Celá situace je ještě zábavnější, než to původně vypadalo… Jeden z členů skupiny Broušení nožů, seker a jiných nástrojů našel pěknou třešinku na dort. A sice post samotného majitele nožů, ve kterém popisuje, jak si neví rady s broušením toho druhého “zničeného nože”. Který také nebyl nikdy broušen před zasláním do Ostré pošty.

ALE…

Wait for it…

S nabroušením nože Bob Kramer “podobný problémy” nemá. To asi proto, že ho vůbec nikdy nebrousil, že? To by dávalo smysl. 😉

A ten post byl zveřejněn PŘED ROKEM. Je možné, že pak přece jen ty nože zahodil a před 5 měsíci si koupil nové, jak tvrdí Nože zVostra, ale nedával bych tomu moc šancí.