Na trhu s multifunkčními nástroji značka Gerber už dlouhou dobu hraje druhé (nebo spíš až třetí) housle. To se teď Gerber pokouší změnit uvedením nového multitoolu s názvem Center Drive.
Hlavním prvkem, kterým se Center Drive od jiných multifunkčních nástrojů odlišuje, je dlouhý nástavec na bity. U drtivé většiny multitoolů je šroubovák umístěn velmi blízko těla nástroje. Kvůli šířce nástroje tak můžete mít problém dostat se ke šroubu, který chcete povolit. Center Drive tento problém odstraňuje tím, že má šroubovák na dlouhé „noze“, se kterou se dostanete i do stísněných prostor. Navíc je noha šroubováku lehce ohnutá, takže je šroubovák v ose nástroje a mělo by se s ním tedy zacházet lépe než u tradičních multitoolů, kde je šroubovák na straně.
Dalším bonusem je, že do nástavce pasují standardní bity, takže můžete používat i bity z nářadí, které už máte doma, a není potřeba pořizovat speciální sadu, která by sedla jen k multitoolu, jako je tomu třeba u značky Leatherman. Nástavec je navíc zmagnetizovaný, takže vám bit jen tak nevypadne.
Dalším lákadlem u Gerber Center Drive je nůž s poměrně dlouhým hladkým ostřím o délce 8 cm. Pro jistější manipulaci s nožem přibyla na tělo multitoolu opěrka na palec.
Samozřejmě nechybí ani masivní kleště s pružinovým mechanismem, které by stejně jako dva výše zmíněné hlavní nástroje měly být otevíratelné jen jednou rukou. U kleští také rozhodně potěší možnost vyměnění čepelek na štípání drátů.
A pochopitelně má Center Drive i další nástroje jako pilník, pravítko, čepelka na odizolování drátů. Dohromady je na multitoolu 14 nástrojů.
Nedávno byl Center Drive uveden do prodeje v USA. Z počátku Gerber inzeroval, že nástroj bude stát 89 dolarů, v současnosti se ale prodává za 119 dolarů (skoro 3000 kč) anebo ve verzi s přídavnými bity za 132 dolarů (3200 kč). V Česku se prodává za podobnou cenu:
Center Drive rozhodně vypadá jako nástroj hodný pozornosti. Pokud vás ale zaujal a chcete si o něm zjistit více informací, doporučuji se vyhnout šílené reklamní kampani, kterou Gerber nasadil, aby dokázal, že je lepší než Leatherman. Podařilo se jim vytvořit zběsilou kombinaci hesel drsných jako šmirglpapír a sloganů hodných reklamy na prací prášek („Až o 30% delší, než konkurenční produkt!“). Tímto jste tedy byli varováni. Pokud vám to přece jenom nedá, můžete se na reklamní videa pro Center Drive podívat níže.
Podívejte se také na naše fotky multitoolu Gerber Center Drive na IWA 2017.
Nejnovější komentáře