Karimatku Klymit Static V pro testování poskytla společnost HQH SYSTEM. Testování samotné pak proběhlo v listopadu 2014 v průběhu 30 denní offroadové expedice v Maroku a Západní Sahaře.
Jak sami již na první pohled vidíte, jedná se o plnotučnou levnější sestru mnou dříve recenzované ultra lehké karimatky Klymit Inertia XL. Žádná krvavá jatka ale tentokrát nečekejte, naopak, karimatka této „klasické“ konstrukce se při „klasickém“ použití pod spacím pytlem osvědčila na výbornou.
Obě karimatky jsou si na první, druhý i všechny ostatní pohledy velmi podobné (vyjma odlehčujících otvorů, absence (naprosto zbytečného?) „komfortního balonku“ a integrovaného polštáře). Následující text tak lze, avšak pouze teoreticky, využít též pro předpokládané chování Inertie XL používané „klasickým“ způsobem, tedy pod spacím pytlem.
Při přímém porovnání s Inertií XL ve sbaleném stavu není nárůst rozměrů ani váhy nijak dramatický, nejedná se sice již o dříve glorifikovanou plechovku od piva, ale při rozměrech 7,62 cm x 20,3 cm (složená), 183 cm x 59 cm x 6,5 cm (nafouknutá) a váze 531 gramů se stále jedná o pekelně dobré parametry, které při cestách nejeden z nás jistě ocení (pro představu, sbalená velikostí odpovídá litrové láhvi Nalgene). Další otázkou pak zůstává, zda se v této souvislosti vyplatí mít na obalu napsáno „Ultra-Lightweight Sleeping Pad“ za cca 3000,- Kč anebo jen strohé „Sleeping Pad“ za cca 1600,- Kč (přibližné ceny aktuálně dohledatelné v českých internetových obchodech).
Stejně jako Inertia XL i Static V krátce před mým odjezdem prošla focením s kolegou Matyášem. Z těchto prvních dojmů pro vás ale vyjma fotek nic zvláštního nemám, komický návod k použití k našemu velkému zklamání neobsahovala (ne, že by ho potřebovala) a „pumpičku“ coby osvědčený posilovač svalů předloktí také ne.
K dalším technickým parametrům, výrobce uvádí, že vzduchové komory ve tvaru písmene „V“ omezují nežádoucí proudění vzduchu, čímž navyšují tepelný komfort a zároveň zabraňují posouvání spacího pytle po jejím povrchu. Stejně tak boční lišty, které mají udržet uživatele na karimatce a zároveň chránit před pronikajícím chladem – po prvním měsíci používání se s těmito tvrzeními prozatím nedá jinak než souhlasit.
kapacita vzduchu: 10-15 nádechů
použitý materiál: Polyester 75D (vrchní i spodní část)
další obsah balení: ochranný obal a sada pro rychlou opravu
I tato karimatka je po svém nafouknutí pohodlná (subjektivně pohodlnější než Inertia XL) – ostatně, aby také ne při svých doslova luxusních 6,5 centimetrech tloušťky. Váhu těla rozkládá perfektně a to jak vleže na zádech, tak na boku.
Co se mi na karimatce opravdu líbí, je univerzálnost jejího použití. Já jí během svého pobytu v Africe používal následovně:
Výjimečně při psaní ve stanu (postavit stan v písečných dunách jsem prostě musel vyzkoušet 🙂
Ve 49% nocí v relativně bezpečných oblastech Maroka při spaní pod širákem na americkém polním lůžku (přímo na zemi se mi při vší té jedované havěti kolem spát prostě nechtělo).
A ve zbylých 49% při spaní pod širákem na střeše (drátěný rošt) expedičního speciálu Land Rover Defender. Hovořím zejména o území Západní Sahary s doposud aktivní teroristickou skupinou Fronta Polisario, jejímž cílem je násilím vymanit Západní Saharu z područí Maroka. A protože mi oranžová kombinéza odjakživa nesluší, tak ani zde se mi při vší té fanatické a po zuby ozbrojené havěti kolem na zemi spát příliš nechtělo 🙂
Závěrem, ano, tato karimatka se Klymitu skutečně povedla, nebýt opět poměrně pracného balení do přepravního obalu, nemám k této karimatce žádných zásadnějších výhrad, další ukáže čas.
Pro Vybaven.cz testuje a píše Vondraa.
Nejnovější komentáře