Občas se nám pod článkem objeví narážka na to, že je “zaplacený”, že to je “reklama” nebo “snůška propagačních keců”. Stává se to hlavně v případě, kdy napíšeme celkem pochvalnou recenzi. Jako médium nemáme cíl odhalovat jen to špatné, rádi píšeme o i dobrých věcech, takže se může stát, že při hodnocení produktu použijeme minimum kritiky.

Náš web je jedinečný v tom, že je vysoce nezávislý. Abyste nebyli zmateni tím, co čtete, máme tu pro vás krátké shrnutí typů článků, které u nás najdete.

 

1. Novinky / Zajímavosti / Reporty

Tento formát píšeme ze své vlastní iniciativy a vybíráme buď z webu nebo mezi tipy od výrobce, prodejce či jeho PR agentury. Do článku se obvykle vejdou jen dostupné údaje a jde tedy o “přepis” toho, co je na webu. Kromě Novinek sem řadím i články o technologiích a různé užitečné překlady.

Jelikož témata vybíráme sami a sami si píšeme články, nejde o reklamu ani promo materiál, ačkoliv z nich někdy vycházíme.

 

2. Představení produktu / První dojmy

Tento formát používáme, ale celkem neradi :-). Jak název napovídá, nejde o plnohodnoutnou recenzi, ale o soupis úvodních poznatků a spíše o strohý popis produktu než o jeho hodnocení.

V žádném případě do textu nezasahuje nikdo mimo redakci, nejde o reklamu ani promo materiály.

Používáme tyto texty ve dvou případech:

  • výrobce nám produkt pouze zapůjčil a v krátkém čase nelze získat tolik zkušeností s produktem, aby to dalo na recenzi (třeba “odolnost” se za měsíc moc neprojeví, že?). Nicméně se snažíme přistupovat k věci stejně jako při psaní recenze a označujeme Představení produktu.
  • dostali jsme velice zajímavý produkt a nechceme vás nechat čekat na recenzi, která vzniká delší dobu. První dojmy jsou tedy naším subjektivním soupisem názorů na produkt od stolu. Snažíme se také vypíchnout vlastnosti, které budou zkoumány v recenzi. Označujeme jako První dojmy.

 

3. Recenze ….. po X měsících

Recenze jsou naší královskou disciplínou. V podmínkách pro partnery, kteří nám produkt poskytnuli, je zmíněno, že produkt recenzujeme ZDARMA, pouze výměnou za vzorky pro test, a že si vyhrazujeme právo na naprostou nezávislost a kontrolu nad tím, co ve finále zveřejníme. Za tímto tvrzením si stojíme, pokud tedy nachytáte redaktora VYBAVEN.CZ, jak si bere za recenzi peníze, klidně nám ho nahlašte a my s ním rozvážeme spolupráci :-).

Pokud si výrobce není svým produktem jistý, většinou na tomto místě couvne, protože nechce riskovat, že by recenze vyšla “špatně”. To nic nemění na tom, že hodláme zůstat objektivní a nezaplacení i nadále, protože stateční výrobci / prodejci tu jsou a my si jejich podpory velice vážíme. A ve finále si vždy můžeme pořídit něco za svoje a otestovat to i bez požehnání výrobce, že??

V recenzích se snažíme klást důraz na vývoj věci v čase, její opotřebení a známky poškození při dlouhodobém používání. Obvykle takovou recenzi zveřejňujeme po 6-12 měsících, někdy i později. Jelikož za naši práci nikdo neplatí, nejde o reklamu ani o propagační materiál. Jediným způsobem, jak může výrobce do recenze zasáhnout, je tak, že se nám vyjádří k daným “problémům” a my jeho tvrzení v nezměněné podobě do textu zapracujeme – vzniká tak jakýsi dialog mezi námi UŽIVATELI a VÝROBCEM, což nám přijde jako velmi přínosné.


 

Možná se tedy ptáte, z čeho vlastně hradíme chod redakce a nákupy vybavení na testy… Tady je pár zdrojů příjmů:

4. Placený článek, PR článek

Pokud zveřejňujeme něco, za co nám bylo zaplaceno, vždy to v nadpisu zřetelně označíme. Ačkoliv je článek zakoupen partnerem a text obvykle vychází z jeho dílny, snažíme se o to, aby placené texty byly smysluplné a v maximální možné míře přínosné. Jde o sponzorovaný obsah, tedy formu reklamy.

5. Banner

To stránkách najdete přímo bannery našich partnerů a také plochu pro AdSense. Jsme samozřejmě rádi, pokud bannery používáte, protože k tomu tu jsou a snažíme se to s nimi nepřehánět, aby náš web nepůsobil jako laciná nástěnka u zastávky tramvají. Jde o formu reklamy.

Občas také prodáváme věci, o kterých už není co napsat, pořádáme soutěže a snažíme se jinak vydělat na chod stránek a pro naši motivaci trávit volný čas psaním recenzí, článků a jiných výse zmíněných textů 🙂


 

Pokud jste to dočetli až sem, měli byste vědět vše potřebné, abyste uměli na naších stránkách oddělit sponzorovaný obsah od toho “našeho”. Chceme být transparentní a nemást své čtenáře, jako se tomu děje ve většině médií, FB skupinách, blozích, autobusech, obchodech, …, a prostě všude…..

stažený soubor