Když dva dělají totéž, není to totéž. Poslední dobou sledujeme dvě české firmy, které dělají zdánlivě totéž – vyrábí taktické a outdoorové oblečení. Jenže jejich cesty se poněkud rozchází a proto je na Vybaven.cz představíme odděleně. Pojďme na tu první. Čeká nás Lycan Tactical. 🙂

underworld

 

Začátky jsou vždycky těžké a proto se naše redakce snaží podporovat nově vznikající české projekty. S velkým zaujetím jsme proto v týmu rozebírali novou reklamu, kterou nám nedávno masivně cpal Facebook. Mělo jít o novou firmu, vyvíjející a vyrábějící taktické oblečení. Jenže čím déle jsme to zkoumali, tím víc jsme byli zaskočeni.

Já osobně jsem si nejdříve myslel, že jde o nějaký čínský krám se strojově přeloženými popisky, kterých je třeba hromada na aukru. Znáte to – taktické damaškové nože AK47 se svítilnou v rukojeti za 399,- apod.

Ale ne, jde o ryze českou firmu řízenou českými představiteli.

lycan-tactical

 

Zaujali nás především tvrzením o vlastním vývoji. Jenže jejich inzerovaný produkt se nám zdál jaksi povědomý… Škoda, že byl hned VyBrodaný.

0012

 

Také poznáváte? Jde o taktické džíny z Ali, čínské fejky UTP od Helikonu. Samozřejmě si toho všimli i jejich fanoušci. A bohužel došlo i na takovou tu klasickou výmluvu o „špičkové čínské továrně, kde šijí všechny světové firmy vedle sebe“.

0002

 

Lycan Tactical jsme samozřejmě kontaktovali a položili pár otázek:

0011 

Docela hezky jsme si popovídali, ale bohužel tu konverzaci tam už nenajdete, z nějakého důvodu byla odstraněna. Naštěstí vše máme zazálohované! 🙂

 

Vybaven.cz: Dobrý den. Zaujala nás dnes Vaše reklama na Facebooku, ale nyní z toho máme spíše rozporuplné pocity. Máme proto na Vás dva dotazy – víte, že kalhoty, které prodáváte, jsou fejkovou kopii kalhot polské firmy Helikon, která je má chráněné patentem? Resp. máte od Helikonu povolení tyto kalhoty prodávat?

Lycan Tactical: Dobrý den, odebírali jsme od výrobce který nám odpověděl že je na těchto kalhotách o dvě kapsy méně a materiálově se úplně liší. Nicméně doprodáváme několik posledních kusů a přecházíme na vlastní střih kalhot.

 

Vybaven.cz: Jen pro upřesnění – na vlastní výrobu, nebo na brandování jiného modelu z Alibaby? Kolik modelů je v plánu? Kde bude probíhat výroba? Můžete nastínit víc? Pokud tedy nevadí, že se vyptáváme. Plánujeme o Vás napsat článek, tak se snažíme pochopit, co jste vlastně zač, protože zatím obrázek je spíše odrazující… 🙂

Lycan Tactical: Chtěli jsme vykrýt potřeby českého a slovenského zákazníka. Momentálně fungujeme v režimu brendingu. Momentálně pracujeme na střihu Softshellových bund a kalhot. Jelikož jsme malinká firma spíše spolek nadšenců čítající 2 lidi není úplně lehké prorazit. Ale o to usilovněji pracujeme na vybudování stability a přizpůsobení se potřebám našeho zákazníka. Do budoucna bychom chtěli pracovat i částečně jako zakázkový výrobce, jelikož né každému padne konfekční velikost.
Tedy přímo k Vašim otázkám:

Ano, do dvou týdnů se bude rozjíždět výroba tady v Čechách.
Výroba bude probíhat částečně v Čechách a částečně se bude jednat o brending.
Plánujeme Jeany, které budou ještě více civilního vzhledu bez bočních kapes pouze v zadní části kapsy budou prodloužené a na bocích bude kapsička na zásobník. Dále jsou v plánu Softshell bundy.

Jinak ke stávajícím kalhotám. Víme, že to nebyl úplně šťastný krok, ale v době, kdy jsme zakázku udělali jsme neměli ani tušení že nějaký patent existuje. Nicméně se jich prodalo méně než dvacet.
Poučili jsme se z chyb začátečníků a chceme si budovat pověst kvalitní značky pro outdoor a řekněme hobby army. A přiblížit toto oblečení i široké veřejnosti.

 

Vybaven.cz: Zní to dobře, uvidíme, jak se Vám bude dařit. Držíme palce. Jo a zkoukněte pořádně svůj web, je tam hromada chyb, překlepů atd, nepůsobí to moc věrohodně. 😉

Lycan Tactical: Děkujeme za názor a za Váš zájem pokusíme se nezklamat sami sebe a i české a slovenské zákazníky. Projedeme web netvořili jsme ho je na zakázku a jak se zdá tvůrce je retardovaný neustále musíme něco opravovat. Díky a fajn večer.

 

Nemáme problém se zaměstnáváním zdravotně postižených lidí, naopak tomu fandíme. Ale když Vám vytváří web a e-shop, tak asi není od věci to po nich zkontrolovat. Ideálně ještě před spuštěním, natož před masivní placenou kampaní. Zvlášť když Vám to doporučí periodikum, které se o Vás chystá napsat článek…

cuckoos-nest

 

Od konverzace uběhlo přesně 5 týdnů, času na to tedy bylo celkem dost. Něco se na eshopu změnilo, přidaly se cool obrázky, ale spousta toho zůstává v tragickém stavu. V rámci nezištné pomoci to zkusíme shrnout. Vezmeme to od těch nejkritičtějších míst až po drobnosti. 

Když vstupujete na web nové značky, první, co uděláte, je, že si prohlédnete sortiment. A hned po tom? Já obvykle klikám na záložku O nás. A tam se skrývá opravdová perla 🙂

o-nas

 

 

Zajímavé je, že „Ten učet“ pravděpodobně stále ještě není zkontrolovaný, byť „to zabere 3 minuty to tam vyplnit“, takže ta upomínka je tam zveřejněna dodnes. Třeba po tomto článku si na to kluci udělají čas… 🙂

Stejně tak nemají provozovatelé jasno, jak se vlastně jejich obchod bude jmenovat. Na Facebooku jde o Lycan Tactical, e-shop jede na lycan-tactical.cz a na něm se prezentují jako LycanTactical.cz.

0007

 

Pro laika v tom není rozdíl, ale stačí minutka a zjistíme, že doména LycanTactical.cz je stále volná. Bude to asi trochu trapné, když ji regne nějaký konkurenční výrobce… 😉

0008

 

U Informací o doručení a Bezpečných plateb jsem si trochu nebyl jist… Jde o nedokončený překlad původně anglické šablony nebo to jsou první známky mezinárodního zacílení?

0004

0006

 

Kdežto seznam dodavatelů mi osobně udělal velkou radost. A pak že latina je mrtvý jazyk!

0005

 

 

Ale chápu to. Když se má stihnout vánoční sezóna, není čas na blbosti. To se pak zapomíná i na části slov.

0003

 

Ono obecně to zapomínání a vynechávání v případě Lycan Tactical je na denním pořádku. Třeba interpunkce. Ale čas a energii, které se ušetří na interpunkci, lze investovat TŘEBA DO CAPS LOCKU nebo do několika vykřičníků za sebou!!!! Jen je potřeba si rychle vzpomenout, jak že se to vlastně jmenuje? Taktikal? Tactical? Taktical? Kdo sakra vymýšlí takové složité výrazy? 😀

0009

0010

 

Malá firma samozřejmě musí šetřit kde se dá a veškeré vydělané peníze se pochopitelně investují zpět do rozvoje a propagace. Jenže v případě Lycan Tactical ta propagace nám přišla trochu netradiční. 

0013

 

Udělali jsme proto menší marketingový průzkum mezi našimi fanoušky (opět zcela zdarma!) a jejich výsledky nás přesvědčily, že nejsme sami, komu v reklamě VADÍ CAPSLOCK!!!!!! Pro otevření komentářů klikněte na komiksovou bublinu dole v levém rohu.

 

Takže tolik k této nové české firmě vyrábějící taktické vybavení. Nevím, jak se to zdá Vám, ale nás v redakci to vše zatím ke koupi moc nepřesvědčilo. Budeme ji samozřejmě i nadále po očku sledovat a doufejme, že se provozovatelé pořádně pochlapí, opraví ty hlouposti na eshopu, utlumí emoce v reklamě a představí konečně nějakou pořádnou pecku, ze které si všichni sedneme na zadek. Rádi o tom pak zas napíšeme! 🙂

P.S. A na závěr ještě prezentační video Lycan Tactical. Třeba někoho z vás ta značková trička od 99,-Kč zaujmou.